In deze actuele video is duidelijk te zien: Lutkemeer 1 zit nog lang niet vol

Het ontwikkelen van de biologische landbouwgrond van Ecologische Zorgboerderij De Boterbloem tot bedrijventerrein is volslagen onnodig. Al was het alleen maar, omdat de eerste fase van het bedrijventerrein, Lutkemeer 1 geheten, nog lang niet vol is. In 2013 schreef ROmagazine over deze eerste fase:

‘Aan de rand van Amsterdam ligt een bedrijventerreinen waar je prima een griezelfilm zou kunnen opnemen. Het staat al jaren grotendeels leeg. Boven de lege loodsen is zelfs een woning ingericht, op een van de stilste plekjes van de stad. Het ligt ingeklemd tussen de aandachtswijk Osdorp en de nog groene westflank van Amsterdam, waar zorgboerderij Boterbloem en dierenopvang Pocahondas (poes-cavia-hond, begrijpt u?) volgens de plannen moeten verdwijnen voor uitbreiding van het bedrijventerrein’

Dit werd geschreven in 2013. Nu, in 2018, is de situatie niet veranderd. Het bedrijventerrein (dat volgens SADC een ‘groene uitstraling zou krijgen – oordeel zelf over het resultaat) kampt nog steeds met leegstand. In deze video is dat duidelijk te zien:

Eén gedachte over “In deze actuele video is duidelijk te zien: Lutkemeer 1 zit nog lang niet vol”

  1. Beste medewerker, ik stuurde net een mail, over de petitie,

    Die is er dus wel. Doordat ik uit de mail iedere keer naar de blog wordt gestuurd wist ik niet eens dat jullie een website hadden. En een knop in de mail voor de petitie vond ik ook niet. Misschien kijk ik verkeerd, maar ik ben best wel thuis op internet met nieuwsbrieven enzo. Dus misschien elke blog beginnen met een rechtstreeks verwijzing naar de petitie?

    Ik ga het weer delen, groet Joke Zonneveld

Plaats een reactie